چاپ        ارسال به دوست

تغییر نحوه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه ستاد با تدابیر مناسب مدیریت شد
طی نشست خبری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعلام شد؛

تغییر نحوه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه ستاد با تدابیر مناسب مدیریت شد

طی نشست خبری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعلام شد؛

تغییر نحوه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه ستاد با تدابیر مناسب مدیریت شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد تغییر نحوه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، طبق قانون صورت گرفته و با تدابیر مناسب مدیریت شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رئیس این مرکز طی نشست خبری در خصوص تشریح تغییر رویه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اظهار داشت: پیرو تغییر رویه قبلی در خصوص پرداخت کارمزد خریدهای کوچک و متوسط در سامانه ستاد، در حال حاضر پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد نیز طبق الزام قانونی تغییر کرده و دستگاه‌­های اجرایی و مناقصه‌­گران برنده لازم است طبق اطلاعیه جدید اقدام نمایند.

کلاهدوزان گفت: با توجه به نص صریح قانون، پرداخت کارمزد سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت صورت پذیرد. لذا با توجه به ایراد قانونی متذکر از سوی نهادهای نظارتی و تطبیق با قوانین موضوعه کشور، درگاه­های پرداخت کارمزد مناقصه تا زمان اصلاح، مطابق مقررات کشور قطع شده و تغییر رویه پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد طبق ابلاغیه‌ای به اطلاع ﮐﻠﯿﻪ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻣﻨﺎﻗﺼﺎﺕ(ﺑﺎ ﺍﺻﻼﺣﺎﺕ ﻭ ﺍﻟﺤﺎﻗﺎﺕ ﺁﻥ) ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﻤﻮﻻﻥ ﺑﺨﺶ ﻋﻤﻮﻣﯽ و همچنین ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﮐﻞ ﺻﻨﻌﺖ، ﻣﻌﺪﻥ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺕ 31 استان و جنوب کرمان رسیده است.

رئیس مرکز تتا افزود: کلیه خدمات سامانه اعم از فراخوان، توزیع اسناد، گشایش الکترونیکی پاکت­‌ها و اعلام و انتخاب برنده، در سامانه کمافی‌السابق در دسترس ذینفعان است و از جهت کاری نیز سامانه بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. لذا دستگاه‌­های اجرایی می‌توانند با رعایت قانون برگزاری مناقصات و رعایت بند 3 و4 ابلاغیه جدید، نسبت به عقد قرارداد و انجام تشریفات بعدی مناقصات اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: البته این نگرانی نیز وجود دارد که افراد سودجو اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی نموده یا شماره‌‌های دیگری را برای برنده مناقصه ارسال کنند. حساب موردنظر برای این مرحله به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نزد خزانه است و دستگاه­های اجرایی و مناقصه‌­گران برنده باید به این مساله دقت فرمایند و هرگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص صرفا از طریق وبسایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (https://ecommerce.gov.ir) انجام خواهد شد.

آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) نیز در این نشست اظهار داشت: مطابق قانون، وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت (مطابق بند 4 ابلاغیه جدید) واریز شود و در این خصوص لازم است مسئولین برگزاری مناقصات دستگاه‌­های اجرایی (مسئول ثبت/ مقام تشخیص مناقصه)، نسبت به راهنمایی برنده مناقصه به صورت مکتوب و همزمان با اعلام نتیجه به برنده مطابق این ابلاغیه اقدام نمایند.

عسکری افزود: مناقصه­‌گر برنده نیز لازم است با مراجعه به یکی از شعب هر یک از بانک‌­ها، مبلغ کارمزد (درج شده در کارتابل مدیریت پرداخت- منوی کارمزد) را به شماره حساب 4001062701029390 نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با شماره شبا 330100004001062701029390IR به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با شناسه واریز/ پرداخت 390062782140186000214000405500 واریز نموده و پس از واریز نسبت به ثبت تیکت به همراه تصویر فیش واریزی و درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل در سامانه ستادایران اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد: مجدداً یادآوری می‌شود که مشکل ایجاد شده در این درگاه مربوط به پرداخت هزینه خرید اسناد و پرداخت کارمزد توسط مناقصه‌گر است و سایر مراحل مانند گذشته و بدون اشکال در سامانه انجام می‌شود. همچنین در خصوص نحوه پرداخت هزینه خرید اسناد مناقصه لازم است مطابق دستورالعمل اجرایی مربوطه اقدام شود.

ابلاغیه‌های ارسالی:

1- ابلاغیه به کلیه دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات (با اصلاحات و الحاقات آن) و سایر مشمولان بخش عمومی

2- ابلاغیه به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ٣١ استان و جنوب کرمان

3- ابلاغیه به خزانه‌دار کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی


تصویر اطلاعیه نحوه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه ستاد:


(لینک دریافت فایل pdf اطلاعیه فوق)

تصویر دستورالعمل نحوه پرداخت هزینه خرید اسناد مناقصه:



١٥:٠٦ - سه شنبه ٥ دی ١٤٠٢    /    شماره : ٦٤٦    /    تعداد نمایش : ٤١٧٨